Linkedin, Social media

Reklama Linkedin Ads – przegląd możliwości [wrzesień 2021]

Linkedin to medium społecznościowe ukierunkowane na środowisko biznesowe. Jego rosnąca popularność w Polsce sprawia, że już teraz ekosystem reklamowy Linkedina przyciąga coraz większą uwagę reklamodawców i staje się coraz atrakcyjniejszą alternatywą dla Facebooka. Jak firmy mogą promować się na Linkedin? Oto przegląd możliwości reklamowych w tym społecznościowym medium.

Cele kampanii

W zakresie celów kampanii reklamowych Linkedin proponuje niemal to samo co Facebook. Wybór celu kampanii jest dla Linkedina sygnałem, na jakim efekcie zależy reklamodawcy i właśnie pod wygenerowanie tegoż optymalizowane będą wyświetlenia reklam. Decydując się na kampanię reklamową na Linkedin, wybierać możemy pomiędzy:

1. Świadomość marki – dedykowany przede wszystkim pod kampanie zasięgowe, których celem jest skuteczne przykucie uwagi i opowiedzenie odbiorcy o produktach, usługach, firmie bądź wydarzeniu,

2. Odwiedziny witryny – cel ten optymalizuje wyświetlanie reklam pod generowanie kliknięć, jest on więc idealny do zwiększenia ruchu w firmowej witrynie, landing page’ach lub wydarzeniach na Linkedin,

3. Interakcje – jeżeli zamierzamy budować zaangażowaną społeczność wokół firmowego profilu na Linkedin, cel Interakcje okaże się pomocny. Zwiększa on bowiem liczbę interakcji pod publikowanymi przez nas treściami lub generuje obserwujących nasz firmowy profil,

4. Wyświetlenia wideo – zgodnie z nazwą priorytetem jest tutaj wygenerowanie jak największej liczby wyświetleń naszego materiału wideo,

5. Generowanie potencjalnych klientów – cel reklamowy pod kampanie typu lead generation. Możemy wykorzystać natywny formularz kontaktowy Linkedina do zbierania danych kontaktowych od osób potencjalnie zainteresowanych naszą ofertą,

6. Konwersje witryny – jeżeli naszym celem jest natomiast pozyskiwanie zapytań ofertowych przy jednoczesnym kierowaniu do witryny docelowej, najlepszym na to sposobem będzie właśnie kampania o tym właśnie celu. Do przeprowadzenia skutecznej kampanii tego typu niezbędne jest zainstalowanie w witrynie skryptu Linkedin Insight Tag, który wygenerować można bez problemu w menu konta reklamowego,

7. Kandydaci na ofertę pracy – rekrutujesz? Spróbuj więc kampanii o celu „Kandydaci na ofertę pracy”. Można w ten sposób zwiększyć liczbę przesłanych aplikacji zarówno w odpowiedzi na ogłoszenie opublikowane bezpośrednio na Linkedin, jak i umieszczone na naszej stronie internetowej.

Cele reklamowe kampanii na Linkedin

Targetowanie

W przypadku ustalania optymalnej grupy docelowej dla naszej reklamy potężną zaletą i przewagą Linkedina nad m.in. Facebookiem jest możliwość precyzyjnego targetowania branżach, kategoriach firmy, wielkości firm a nawet ich nazwach! Idąc dalej, możemy również stosować targetowanie wg takich atrybutów jak:

1. Dane demograficzne (Wiek)

2. Wykształcenie (Kierunki studiów, Tytuły/stopnie, Uczelnie)

3. Doświadczenie (Funkcje, Lata doświadczenia, Poziomy w hierarchii, Stanowiska, Umiejętności)

4. Zainteresowania i cechy (bardziej ogólne parametry)

Możemy oczywiście ustawić także lokalizację, a nawet język profilu, który dany użytkownik ma ustawiony. Do tego dochodzą także możliwości retargetowania odbiorców (odwiedzający naszą witrynę) bądź kierować reklamę do osób z listy, którą prześlemy do Linkedin (np. naszych klientów). Jak widzisz, możliwości jest naprawdę dużo.

Linkedin Insight Tag – wspomnieliśmy o nim wcześniej. Jest to specjalny skrypt monitorujący ruch w witrynie docelowej, dzięki czemu algorytm reklamowy Linkedin jest w stanie lepiej optymalizować emisję reklamy. Pozwala on również na tworzenie grup odbiorców na bazie odwiedzających strony docelowe. Warto jest więc mieć zainstalowany Linkedin Insight Tag nawet, jeśli w danym okresie nie prowadzimy akurat kampanii.

Formaty reklam na Linkedin

Kolejną mocną stroną ekosystemu reklamowego Linkedin są formaty reklamowe niedostępne w innych mediach społecznościowych. Formaty natywne Linkedina w połączeniu z jego precyzyjnym targetowaniem daje szerokie możliwości w zakresie prowadzenia kampanii. Formaty reklam na Linkedin to:

1. Reklama z pojedynczym zdjęciem – najbardziej standardowa, znana także m.in. z Facebooka reklama wyświetlająca baner w kanale informacji na stronie głównej Linkedin,

2. Reklama karuzelowa – odmiana reklamy banerowej, w której mamy jednak wiele zdjęć zaprezentowane w formie poziomej karuzeli,

3. Reklama wideo – kolejny standardowy format, w którym zamiast pojedynczej grafiki wyświetlać możemy materiał wideo,

4. Reklama tekstowa – prosta forma, krótka reklama tekstowa wyświetlana w prawej kolumnie lub u góry strony na Linkedin,

5. Reklama Spotlight – reklama wyświetlana w prawej kolumnie umożliwiająca tworzenie spersonalizowanych reklam opartych o informacje profilowe,

6. Reklama w wiadomości – reklama dostarczana do skrzynek odbiorczych na Linkedin,

7. Reklama konwersacyjna – reklama umożlwiająca rozpoczęcie konwersacji z odbiorcami na Linkedin, w odróżnieniu od reklamy w wiadomości jest to reklama ukierunkowana na „czat” z odbiorcami,

8. Reklama dla pozyskiwania obserwujących – wyświetlana w prawej kolumnie, podobna do reklamy Spotlight, ale ukierunkowana stricte na pozyskiwanie obserwujących firmową stronę,

9. Reklama wydarzenia – format reklamy umożliwiający wypromowanie wydarzenia utworzonego na Linkedin,

10. Reklama oferty pracy – promowanie ofert pracy utworzonych na Linkedin.

Przejrzysty podział prezentujący poszczególne formaty reklam na Linkedin w podziale na Cele kampanii znajdziemy tutaj.

Niektóre formaty reklamowe na Linkedin

Ile kosztuje reklama na Linkedin?

Znakomite możliwości w zakresie targetowania reklam oraz różnorodność celów i formatów niosą jednak konieczność przeznaczenia zwykle wyższego w porównaniu z innymi platformami budżetu reklamowego. Wyższy niż np. na Facebooku średni koszt kliknięcia sprawia, że na kampanie na Linkedin decydują się zwykle przedsiębiorstwa, które mogą przeznaczyć bez większego problemu minimum kilka tysięcy złotych na tego typu reklamę. Warto jednak pamiętać, że nie płacimy za nic – jeżeli nasza oferta skierowana jest do przedsiębiorców, to właśnie Linkedin będzie jedną z najlepszych platform dotarcia do tychże. Tym samym, nieco wyższy budżet konieczny na reklamę w tym serwisie może i tak zwrócić nam się z nawiązką.

Potrzebujesz wsparcia w zakresie prowadzenia kampanii na Linkedin? Skontaktuj się z naszą agencją już dziś!

Write us




    Menu