Biznes, Social media

Konto reklamowe i profil na Facebooku – jak nadać dostęp agencji? [Czerwiec 2021]

Jak najwygodniej nadać dostęp agencji do profilu na Facebooku, konta reklamowego oraz innych zasobów? Przygotowaliśmy dla ciebie krótki i czytelny poradnik, z którego dowiesz się, w jaki sposób poprawnie nadać dostęp zewnętrznemu partnerowi (agencji, freelancerowi) wspomagającemu cię w działaniach marketingowych. Zapraszamy.

Krok 1 Nadanie statusu Partnera w Menedżerze Firmy

UWAGA: Poradnik ten zakłada, że masz już założonego dla swojej działalności tzw. Menedżera Firmy, czyli wszechstronny panel administracyjny umożliwiający wygodne zarządzanie firmowymi zasobami na Facebooku oraz znacząco ułatwiającego pracę w zakresie marketingu internetowego, tak samodzielną, jak i we współpracy z agencją. Jeżeli jeszcze nie masz Menedżera Firmy, sugerujemy jego założenie. Więcej na ten temat tutaj.

Jak nadać dostęp agencji w Menedżerze Firmy?

Aby rozpocząć proces nadawania odpowiednich dostępów zatrudnionej przez ciebie agencji reklamowej, przejdź do swojego Menedżera Firmy (business.facebook.com) i kliknij kółeczko zębate w dolnym, lewym rogu ekranu Menu. W ten sposób przejdziesz do ekranu „Ustawienia firmowe” swojego Menedżera Firmy. Tam, w sekcji „Partnerzy” w prosty sposób powiążesz swojego usługodawcę marketingowego jako biznesowego partnera.

Menu główne Menedżera Firmy

Ścieżka nadawania dostępu wygląda następująco:

Partnerzy -> Dodaj -> Przyznaj partnerowi dostęp do swoich zasobów -> Podaj identyfikator firmy partnera (otrzymasz go od agencji, której chcesz nadać dostępy) -> Gotowe!

Sekcja przypisywania Partnera w Menedżerze Firmy

Krok 2 Przypisywanie zasobów Partnerowi

Świetnie! W tym punkcie połowa sukcesu została osiągnięta. Agencja bądź freelancer, którzy świadczyć będą dla ciebie usługi marketingowe, są już powiązani w Menedżerze Firmy jako twój biznesowy partner. Kolejnym krokiem jest nadanie partnerowi dostępów do odpowiednich zasobów.

Czym są zasoby w Menedżerze Firmy?

To wszystkie narzędzia firmowe, które Facebook udostępnia ci w ramach swojej platformy. Zasoby to m.in. twoje strony (fanpage’e) i profile na instagramie, konta reklamowe, skrypty monitorujące (piksele facebooka), aplikacje czy katalogi produktów. Wszystko to, co Facebook sam zaoferował ci w ramach swojej biznesowej platformy lub samodzielnie dodałeś do Menedżera Firmy. Są one oczywiście powiązane stricte z Menedżerem Firmy i nadanie dostępu do nich zewnętrznej agencji nie oznacza jednoczesnego przekazania tych zasobów „na własność”. Zasoby można jedynie udostępniać.

Ścieżka przypisania zasobu partnerowi jest nieco bardziej złożona, ale tylko ze względu na fakt, iż poszczególne zasoby znajdują się w różnych sekcjach menu na ekranie „Ustawienia firmowe”. Wszystko na szczęście znajduje się w lewym pasku, więc odnalezienie poszczególnych zasobów nie nastręcza trudności.

Menu Ustawienia firmowe to miejsce, w którym znajdziemy wszystkie zasoby

Ścieżka przypisywania zasobów partnerowi w Menedżerze Firmy:

a) Strony

Konta -> Strony -> Zaznaczasz stronę, do której dostęp chcesz nadać -> Po prawej stronie klikasz „Przypisz partnerów” -> Wskazujesz wcześniej powiązanego partnera lub na tym etapie nadajesz go za pomocą jego Identyfikatora albo generujesz link do udostępniania -> Zaznaczasz poziom dostępu wg ustalonego z agencją zakresu prac

b) Konta reklamowe

Konta -> Konta reklamowe -> Zaznaczasz konto, do którego dostęp chcesz nadać -> Po prawej stronie klikasz „Przypisz partnerów” -> Wskazujesz wcześniej powiązanego partnera lub na tym etapie nadajesz go za pomocą jego Identyfikatora albo generujesz link do udostępniania -> Zaznaczasz poziom dostępu wg ustalonego z agencją zakresu prac

c) Piksele

Źródła danych -> Piksele -> Zaznaczasz piksel, do którego dostęp chcesz nadać -> Po prawej stronie klikasz „Przypisz partnerów” -> Dodajesz partnera wg jego identyfikatora

d) Katalogi

Źródła danych -> Katalogi -> Zaznaczasz katalog, do którego dostęp chcesz nadać -> Po prawej stronie klikasz „Przypisz partnerów” -> Dodajesz partnera wg jego identyfikatora

Sukces jest teraz znacznie bliżej!

To wszystko. Teraz wiesz już, w jaki sposób szybko i wygodnie powiązać agencję lub freelancera jako biznesowego partnera oraz przypisać mu odpowiednie zasoby, dzięki czemu twój zewnętrzny usługodawca marketingowy będzie mógł wykonywać dla ciebie pracę. Trzymamy kciuki i życzymy samych sukcesów.

Write us




    Menu