E-commerce

Jak zwiększyliśmy sprzedaż w dużym sklepie internetowym o 302%?

W sieci znaleźć można sporo przykładów udanych kampanii zwiększających sprzedaż w sklepie internetowym. Problem w tym, że większość z nich dotyczy sytuacji, w których wcześniej wcale nie były prowadzone działania marketingowe lub były one mocno zaniedbywane. Jak natomiast zwiększyć sprzedaż w sklepie o stabilnych przychodach i dobrze prowadzonych profilach w social mediach? Nam się to udało! Zobacz, jak tego dokonaliśmy.

Social media sprzedają – i to jak!
Historia sukcesu sklepu 7Store

Współpracę ze sklepem 7Store rozpoczęliśmy 01.12.2016 roku. Już w tamtym czasie nasz klient miał wdrożoną strategię marketingową i konsekwentną, profesjonalną komunikację sprzedażową w mediach społecznościowych, dzięki której za pomocą Facebooka generował miesięczne przychody na wysokim, stabilnym poziomie. Przed agencją White Anchor postawione zostało niezwykle trudne zadanie – zwiększyć sprzedaż w sklepie, który już świetnie sobie radził.

Strategia przede wszystkim

Jak w każdym wypadku, tak i tym razem kluczowy okazał się precyzyjny plan identyfikujący potencjalne słabe strony dotychczasowych działań i rekomendujący odpowiednie zmiany. W przypadku sklepu 7Store problem był następujący.

Ruch z Facebooka, choć liczny, był na umiarkowanym poziomie pod względem zakupowym. Odwiedzających było naprawdę sporo, ale tylko niewielka część użytkowników decydowała się na zakupy.

Aby zmienić ten stan rzeczy, wdrożyliśmy następujące rozwiązania:

1. Stworzyliśmy spójną oś komunikacji, w której kluczową rolę odgrywa wysokiej jakości, autorski content.

2. Dotychczasowe zdjęcia butów wzbogacone zostały o atrakcyjne komunikaty tekstowe oraz kreacje ułatwiające szybką identyfikację podmiotu publikującego w news feedzie.

3. Akcje promocyjne zyskały nową, ulepszoną oprawę graficzną i zaczęły być regularnie komunikowane w mediach społecznościowych.

4. Dokonaliśmy analizy behawioralnej użytkowników odwiedzających witrynę i wykazujących aktywność w obrębie profilu na Facebooku. Na tej podstawie dobraliśmy odpowiednią częstotliwość publikacji treści.

5. Zaczęliśmy organizować konkursy celem budowania świadomości marki 7Store jako miejsca skupiającego miłośników stylowego, sportowego obuwia i odzieży.

6. Wprowadziliśmy szczegółowe tagowanie i skracanie linków celem dokładniejszej analizy i optymalizacji ruchu z Facebooka.

Efekty tych działań są fantastyczne

Już po pierwszym półroczu statystyki, w porównaniu z poprzednim okresem, przyprawiały o zawrót głowy. Współczynnik konwersji ruchu pozyskanego z Facebooka poprawił się o  240,93% , liczba transakcji wzrosła o  303,92% , a łączna wartość przychodów o  345,15%! 

Co szczególnie istotne, efekty te osiągnęliśmy w większości za pomocą działań organicznych, nawet przy systematycznym ograniczaniu zasięgu stron przez samego Facebooka! Płatne kampanie Facebook Ads stanowią jedynie 5,49% całego przychodu wygenerowanego przez Facebooka.

To nie wszystko, my tak naprawdę jesteśmy dla siebie bardzo, ale to bardzo surowi.

Co dokładnie przez to rozumiemy? Otóż dane, które przytaczamy w niniejszym case study mierzone są w ujęciu wejść bezpośrednich, czyli tzw. last-click attribution w narzędziu Google Analytics. Są to zatem wyniki wygenerowane wyłącznie przez użytkowników, którzy wykonali działanie bezpośrednio po przejściu na stronę sklepu z Facebooka! Jeżeli uwzględnimy zatem fakt, że wielu użytkowników po zobaczeniu komunikatu w social mediach wróciło potem na stronę np. wpisując adres sklepu bezpośrednio w przeglądarce lub wpisując ją w Google, zyskamy znacznie większą świadomość tego, jak znakomitym narzędziem wspierającym i generującym sprzedaż może być Facebook.

Stabilny, wysoki wzrost sprzedaży dzięki Facebookowi to nie mrzonka.

Po upłynięciu roku naszej pracy dla 7Store, statystyki prezentowały się następująco:

358,31% wzrost współczynnika konwersji
266,88% wzrost liczby transakcji
302,35% wzrost przychodów

Można? Można! Podsumowując:  aby skutecznie zwiększyć sprzedaż w dużym sklepie, najistotniejsza jest trafna diagnoza słabych punktów dotychczasowych działań oraz późniejsze wdrożenie zmian służących poprawie wskaźników sprzedażowych. Dzięki szczegółowej analizie zachowań i profili użytkowników uzyskać można niezwykle przydatne informacje pomocne we wprowadzeniu odpowiednich zmian bez strzelania na oślep. Proces optymalizacji już prowadzonych działań marketingowych odbywa się często na poziomie drobnych szczegółów, które po zsumowaniu zrobić potrafią naprawdę ogromną różnicę.

Menu