Biznes

Jak zdobyć zaufanie klientów? 3 skuteczne techniki

W biznesie – jak w życiu – zaufanie jest jednym z najważniejszych czynników decydujących o trwałości relacji. Wiara w uczciwość drugiej strony, szczerość i wiedzę są fundamentem trwałej współpracy. Zależy Ci na tym, aby związki z klientami i partnerami biznesowymi były długie i szczęśliwe? Zdobądź ich zaufanie.

Jak zdobyć zaufanie klienta? Przez transparentność

Niechęć do dzielenia się informacjami o firmie jest głęboko zakorzeniona w polskiej kulturze biznesowej. Na szczęście widać coraz więcej przykładów na to, że trend zaczyna się odwracać. I bardzo dobrze, bo w dobie kupowanych opinii i bezwartościowych certyfikatów to właśnie transparentność staje się nowym synonimem wiarygodności. Coraz więcej przedsiębiorstw rywalizuje o klientów i pracowników – Ty pewnie też. Warto im udowodnić, że współpraca z Tobą jest bezpieczna i nie ma mowy o żadnych kruczkach. Publikowanie raportów, dzielenie się sukcesami, jawność wynagrodzeń czy chwalenie listą projektów i klientów skutecznie w tym pomogą.

Także coraz więcej zagranicznych firm wysoko ceni transparentność kontrahentów. Wprowadzenie tego modelu przyda się zatem także tym, którzy planują ekspansję na zachodnie rynki.

Jak zdobyć zaufanie klienta? Pomogą dobre opinie innych

To naturalne, że użytkownicy odwiedzający Twoją stronę po raz pierwszy, bywają sceptyczni. Skąd mają wiedzieć, że trafili na rzetelnego przedsiębiorcę? Na nic zdadzą się piękne deklaracje i zapewnienia o setkach zadowolonych klientów, jeśli nie ma jak ich udowodnić. Testimonial to słowo-klucz w walce o zaufanie w biznesie – pozwól więc mówić swoim kontrahentom. Opinie o współpracy opatrzone imieniem i nazwiskiem, a w przypadku branży B2B dodatkowo stanowiskiem zawodowym i nazwą firmy, powinny znaleźć stałe miejsce w Twojej witrynie.

Jak zdobyć zaufanie klienta? Dzięki case study

Szczegółowe, pełne mięsa, przedstawienie kolejnych etapów pracy nad konkretnym projektem jest świetnym dowodem na skuteczność Twoich działań lub produktu. Dobrze, jeśli efekty są łatwo mierzalne i można je przedstawić np. na wykresach. Dobrze publikować regularnie opisy poszczególnych przedsięwzięć. Pomoże to zwiększyć prawdopodobieństwo znalezienia Cię przez osoby, które mają do zlecenia podobne projekty.

Jeśli nie jesteś pewien, czy wdrożenie tych działań ma sens, postaw się na moment w roli swojego klienta. Przypomnij sobie, jak sam/ sama podejmujesz podobne decyzje. Co najczęściej jest decydującym czynnikiem? Jakie są Twoje największe obawy? Jak sprawdzasz rzetelność sklepów i dostawców? Myślę, że szczera komunikacja w połączeniu z niezbitymi dowodami skuteczności znajdą się wśród odpowiedzi.

Menu