Reklama

Jak wdrożyć kampanię świąteczną? 7 skutecznych kroków.

Święta Bożego Narodzenia to wyjątkowy czas w ciągu roku, w którym konsumpcja osiąga swoje maksimum, co czyni go jednocześnie jednym z najbardziej pracowitych okresów dla marketerów i agencji. Jeśli w dalszym ciągu zastanawiasz się nad wdrożeniem kampanii świątecznej dla swojego biznesu, przeczytaj nasz wpis i poznaj 7 wskazówek dotyczących strategii i realizacji grudniowych kampanii marketingowych online.

1. Solidne zaplecze to podstawa

Produkt i dywersyfikacja kanałów promocji to nie wszystko. Planując świąteczną kampanię marketingową, musisz pamiętać nie tylko o głównym celu (którym najczęściej jest realizacja założeń sprzedażowych) i wdrożeniu serii określonych działań, ale również o zapleczu logistycznym. Zastanów się nad niezbędnymi zasobami, zarówno pod względem budżetu, jak i członków zespołu. Dlaczego to tak istotne? Może się okazać, że nie jesteś jeszcze gotów na przeprowadzenie takiej kampanii i zamiast zarobić – stracisz, a dodatkowo mocno nadszarpniesz swój wizerunek nie wywiązując się z zobowiązań wobec klientów. Mierząc siły na zamiary będziesz pewien, że wszystkie zamówienia trafią do zamawiających na czas.

2. Uchwyć świątecznego ducha twojego produktu

Wdrażając kampanię w okresie przedświątecznym, pamiętaj o znalezieniu punktów styku Twoich produktów lub usług z nadchodzącymi świętami. Komunikaty i nastrój świątecznych kampanii marketingowych powinny tworzyć cienką granicę między logiką a emocjami. W tej “dyscyplinie” zatriumfują ci, którzy zrozumieją jak skutecznie “chwytać” za serce (przeczytaj także nasz zeszłoroczny wpis o reklamie, która trafia prosto w serce). Przed wdrożeniem świątecznej kampanii zastanów się czy posiadasz w asortymencie produkty, które Twoi klienci będą chcieli przeznaczyć na prezenty dla swoich bliskich. Święta to przede wszystkim rodzina, dobre uczynki i obdarowywanie szczęściem, a także słabe warunki pogodowe ;).

Przechodząc do realizacji, na samym wstępie warto zabrać się za szatę graficzną. Wszelkie świąteczne ozdobniki będą w tym przypadku jak najbardziej wskazane. Zadbaj o to, aby Twoja strona internetowa, profile w mediach społecznościowych, mailingi/newslettery zawierały odrobinę świątecznego blasku.

3. Wykorzystaj potencjał wcześniejszych dat

Wielu specjalistów mówi, że od powodzenia kampanii świątecznej może zależeć aktywność podczas black friday czy cyber-monday. Dzięki aktywności podczas tych akcji na przełomie listopada i grudnia – oprócz zabezpieczenia finansowego na kampanię świąteczną – powiększysz swoją bazę potencjalnych odbiorców, która wręcz prosi się o wykorzystanie w działaniach remarketingowych.

Warto mieć na względzie fakt, że z roku na rok, preferencje i nawyki zakupowe konsumentów ulegają wyraźniejszym zmianom – znaczna część z nich rozpoczyna świąteczne zakupy już w ostatnim tygodniu listopada, chociażby dlatego, by uniknąć „przedświątecznej nerwówki”. Dlatego warto zaplanować wdrożenie świątecznych ofert i promocji na długo przed samym grudniem.

Sięgnijmy po jeszcze jeden przykład. Załóżmy, że Twój sklep sprzedaje designerskie rękodzieło, w tym również ozdoby świąteczne – nie jesteś jednak do końca zadowolony z wyniku sprzedaży w okresie przedświątecznym, a wiesz, że wielu konsumentów poluje na poświąteczne akcje gdzie mogą liczyć na spore rabaty. ”Wietrzenie magazynu”, to coraz częstsza praktyka wielu marek, będąca szansą na dodatkową sprzedaż asortymentu w bardzo atrakcyjnej dla klienta cenie.

4. Pomysł na prezent

Nie da się ukryć, że żyjemy w czasach, w których konsumenci potrzebują „delikatnej” pomocy przy wyborze świątecznych prezentów. Dlaczego więc nie skorzystać z tej okazji i nie oferować produktów jako gotowe prezenty? Jeśli opierasz swój biznes na e-commerce, sprzedając np. za pośrednictwem strony internetowej, możesz ułatwić życie potencjalnych klientów, wprowadzając odpowiednie tagi, dzięki którym posortujesz swój asortyment według szczegółowych kategorii, takich jak „Prezent dla mamy” lub „Prezent dla ojca”, „Podarunki dla par”. Pozwoli to użytkownikom szybko odnaleźć to, czego szukają – jednocześnie wydłużysz ich wizytę na Twojej stronie internetowej. Takie działania w mgnieniu oka rozwiązują problemy konsumentów, oferując swoje produkty jako gotowe do wręczenia prezenty.

5. Przygotowanie na wzmożony ruch

Okres świąteczny z pewnością zwiększy liczbę odwiedzin Twojego sklepu internetowego, zanim jednak wystartujesz ze swoimi kampaniami, zastanów się, czy Twoja witryna jest gotowa poradzić sobie z tym ponadprzeciętnym ruchem.
Przed rozpoczęciem świątecznej kampanii marketingowej dostosuj swoją stronę internetową i upewnij się, że jest w stanie wytrzymać wzmożony ruch. Sprawdź, czy wszystkie podstrony i strony produktowe działają poprawnie – przy okazji zbadaj czas ładowania każdej z nich. Pamiętaj, że odsetek zakupów dokonywanych za pomocą urządzeń mobilnych wciąż rośnie, dlatego zadbaj też o responsywny design strony.

6. Oferuj rabaty i promocje

Owszem, okres przedświąteczny i same święta to czas wydawania większej ilości pieniędzy przez konsumentów, nie oznacza to jednak, że kupujący w mgnieniu oka stają się obojętni na ceny. Wręcz przeciwnie, kupujący chcą skorzystać z najlepszych ofert, które przesadnie nie nadszarpną ich domowego budżetu. Święta Bożego Narodzenia to idealny czas, aby zaprezentować konsumentom najatrakcyjniejsze oferty, rabaty i promocje. Dla przykładu, będą to oferty w schemacie “kup dwa zapłać jeden”, kupony na darmowe przedmioty, a nawet bezpłatna wysyłka.

7. Pamiętaj o swoich stałych klientach

Nic nie czyni klienta bardziej lojalnym wobec marki niż indywidualne podejście i spersonalizowane komunikaty. Życzenia świąteczne to doskonały sposób, aby pokazać im, że o nich myślisz.

Najłatwiejszym i najprostszym rozwiązaniem jest wysłanie świątecznego e-maila z życzeniami i prezentem w formie kodu rabatowego. Pamiętaj jednak, że Twój e-mail może zostać zgubiony wśród wszystkich podobnych wiadomości. Aby wyróżnić się wśród innych, starannie opracuj temat i preheader wiadomości, przeanalizuj również zachowania użytkowników, aby wybrać najlepszą porę do wysyłki.

Reasumując

Okres przedświąteczny to najlepszy czas dla marek i konsumentów. Mnóstwo ludzi z niecierpliwością oczekuje spędzenia czasu z rodziną i przyjaciółmi. Chcą obdarowywać się prezentami i hucznie świętować. I oczywiście marki chcą wykorzystać ten świąteczny sezon, aby zwiększyć sprzedaż i osiągnąć zyski, wdrażając skuteczne świąteczne kampanie marketingowe.

Święta już za kilka tygodni, ale nigdy nie jest za późno na poszukiwanie skutecznych pomysłów na świąteczną kampanię marketingową. Powyższe wskazówki pomogą Ci w zaplanowaniu skutecznej kampanii.

Nasza agencja specjalizuje się w strategii i wdrożeniach kampanii online. Pomagamy firmom zwiększyć sprzedaż poprzez atrakcyjne kreacje graficzne, obsługę stron internetowych oraz oferty specjalne. Skontaktuj się z nami, aby porozmawiać na ten temat!

Menu