Social media

Jak w pełni wykorzystać możliwości wydarzenia na Facebooku?

Sposoby wykorzystania wydarzeń na Facebooku już dawno wyszły poza ramy dodatku do eventu offline. Rosnąca różnorodność funkcji w połączeniu z pomysłowością marketerów sprawiły, że wydarzenia na Facebooku oferują dziś dużo więcej możliwości.

Jak wykorzystać wydarzenia na Facebooku w swoim biznesie? Co zrobić, by wyciągnąć z nich jak najwięcej? Wszystkie tajemnice zdradzam poniżej.

Możesz osiągnąć różnorodne cele

Wydarzenia na Facebooku można oczywiście wykorzystywać w klasyczny sposób, do którego zostały stworzone, czyli jako rozszerzenie wydarzeń offline. Konferencje, spotkania czy szkolenia mają szansę zyskać całkiem nowe grono odbiorców, jeśli umieścisz je w mediach społecznościowych. O tym piszę nieco niżej, w akapicie o zwiększaniu zasięgów. Jednak zapełnienie sali konferencyjnej i maksymalizacja sprzedaży wejściówek to nie jedyne cele, które możesz wspierać działaniami na facebookowym wydarzeniu.

Wydarzenie na Facebooku można wykorzystać m.in. podczas… 

…rekrutacji. Jeśli szukasz nowych pracowników, możesz założyć wydarzenie, które pomoże Ci sprawnie przeprowadzić pierwszy etap. Takie wydarzenie warto udostępnić na grupach z ofertami pracy, a także wspomóc płatną reklamą. Po zebraniu grupy zainteresowanych kandydatów będziesz mógł w prosty sposób przekierować ich np. do Messengera, gdzie zbierzesz CV i niezbędne informacje.

Rekrutacja za pośrednictwem Facebooka jest atrakcyjna ze względu na swoją prostotę. Użytkownik nie musi nawet opuszczać serwisu — wszystko dzieje się na stronie, którą lubi i na której spędza sporo czasu.

…premiery produktu. Osoby, które dołączą do wydarzenia — w tym wypadku prawdopodobnie stali klienci czy fani marki — jako pierwsze będą mogły zamówić wyczekiwany produkt lub jako jedyne będą mogły go kupić ze zniżką.

To rozwiązanie sprawdzi się w przypadku unikatowych lub bardzo pożądanych produktów. Wbrew pozorom, wcale nie muszą być to marki pokroju Apple czy Supreme. Na rynku jest coraz więcej niszowych producentów ubrań, akcesoriów czy kosmetyków, które zdobyły dużą popularność, jednak z różnych powodów nie są produkowane na masową skalę. 

Podkreślając unikalność i ograniczoną dostępność produktów, jeszcze bardziej zachęcasz konsumentów do „polowania” na nie. To dobry pomysł na strategię, nawet jeśli Twoje produkty (jeszcze) nie są rozchwytywane.

…działań CSR. Jeżeli organizujesz charytatywną zbiórkę pieniędzy lub dóbr materialnych dla potrzebujących, możesz na bieżąco informować o jej postępach. To dodatkowo zachęci do działania osoby, które jeszcze nie zdecydowały się na wsparcie.

…budowania społeczności. Zmyślone wydarzenie w formie żartu, które na pierwszy rzut oka wydaje się być wyłącznie internetowym śmieszkowaniem, też może odnieść marketingowy sukces. Jeśli zabawne akcje wpisują się w charakter Twojej marki, możesz śmiało spróbować zintegrować w ten sposób skupioną wokół niej społeczność.

Organizując praktycznie każdą nową akcję w swojej firmie, zastanów się, czy wydarzenie na Facebooku będzie miało zastosowanie w jej przypadku. Nie bój się kreatywnego podejścia!

Możesz zwiększyć swój zasięg

Żaden post, który opublikujesz w wydarzeniu, nie umknie uwadze użytkowników, którzy do niego dołączyli. Algorytm Facebooka jest bowiem dużo bardziej łaskawy dla postów publikowanych na wydarzeniach niż na fanpage’ach. Co dokładnie zyskujesz, publikując wydarzenie?

Po pierwsze, posty z wydarzenia wyświetlają się w newsfeedzie jego uczestników.

Po drugie, dostają oni także powiadomienia o nowych publikacjach, dzięki czemu komunikacja newsów jest bardzo skuteczna. 

Po trzecie, uczestnicy otrzymują powiadomienia również na temat zmian, jakie zostały wprowadzone do wydarzenia. Jeśli więc edytujesz miejsce, datę czy agendę, użytkownicy z pewnością się o tym dowiedzą.

Po czwarte, znajomi uczestników widzą w swoim newsfeedzie, że Ci planują wziąć udział w wydarzeniu. To niezwykle wartościowa opcja, bo dzięki niej docierasz do nowych osób, których przynajmniej część prawdopodobnie należy do Twojej grupy docelowej.

Jeśli bezpłatne efekty nie są dla Ciebie wystarczające, wydarzenie możesz wspomóc reklamą Facebook Ads. Daje szerokie możliwości dopasowania grupy odbiorców, dzięki czemu liczba wyświetleń reklamy przypadkowym osobom jest redukowana do minimum. Ty jako reklamodawca wybierasz, kto ma widzieć Twoją reklamę.

Możesz zrezygnować ze strony internetowej

No dobrze — może nie w każdym przypadku, ale czasami wydarzenie na Facebooku może być naprawdę zadowalającą alternatywą dedykowanej witryny. Jeśli nie masz budżetu, by stworzyć stronę eventu lub jest ona dopiero w budowie, postaraj się wycisnąć z Facebooka tak dużo, jak to możliwe. A co właściwie jest możliwe?

Rezerwacja miejsca

Facebook umożliwia uruchomienie opcji rezerwacji miejsca, jeśli wstęp na wydarzenie jest bezpłatny. Jako organizator ustalasz liczbę dostępnych miejsc, a użytkownicy mogą rezerwować je dla siebie lub swoich znajomych.

Sprzedaż biletów

Jeśli wejściówki są płatne, podczas tworzenia wydarzenia masz możliwość dodania linku do strony, na której odbywa się sprzedaż. Dzięki temu w szczegółach wydarzenia pojawi się sekcja „Bilety”, a kliknięcie nią będzie kierować prosto do wybranej witryny.

Pełna agenda

Facebook pozwala dodać do wydarzenia agendę i umieścić w niej takie informacje, jak godziny rozpoczęcia i zakończenia poszczególnych segmentów spotkania oraz krótkie tytuły — np. wystąpień. Nie ma niestety możliwości oznaczania ani dodawania prelegentów czy szczegółowych opisów, jednak kto wie — może Mark zaskoczy nas także w tej kwestii.

Lokalizacja na mapie

W wydarzeniu można uwzględnić również lokalizację i wskazówki dojazdu. Po kliknięciu w przycisk „Jak dojechać” — widoczny w opisie eventu — Facebook pokaże lokalizację na mapie w serwisie wego.here.com. 

Możesz stworzyć miejsce komunikacji dla uczestników

Wydarzenia zazwyczaj łączą ludzi o podobnych zainteresowaniach. Strona eventu na Facebooku często staje się miejscem komunikacji dla uczestników, a co za tym idzie — tworzenia się społeczności. Zachęcaj więc do dyskusji na wydarzeniu — zadawaj uczestnikom pytania, regularnie publikuj posty. 

Umawianie się na wspólny dojazd, wrzucanie zdjęć z trwającego spotkania i wyrażanie opinii, a także integracja już na miejscu — interakcje spajają grupę i sprawiają, że poszczególne osoby czują się jej częścią. Ten efekt można wykorzystać w dalszych działaniach, które będą miały na celu zwiększenie lojalności użytkowników czy wyłonienie ambasadorów marki.

Nie wiesz, jak wykorzystać wydarzenia na Facebooku w marketingu swojej firmy? Nic straconego — chętnie Ci w tym pomożemy! Skorzystaj z formularza kontaktowego lub zadzwoń, a pomożemy Ci wybrać najlepszą strategię dla Twojego biznesu!

Menu