Social media

Jak prowadzić firmowe konto na Instagramie?

O tym, że Instagram to świetne narzędzie biznesowe, nie trzeba już nikogo przekonywać. Jednak mimo wysokiej świadomości potrzeby posiadania firmowego konta na Instagramie wiele osób wciąż nie wie, jak takie konto należy prowadzić. Omawiamy więc kilka obszarów, na których należy się skoncentrować, aby odnosić sukcesy w tym medium.

Grupa docelowa

Zdefiniowanie i poznanie grupy docelowej jest niezbędne w każdym działaniu marketingowym i często o tym przypominamy. Dopiero, gdy dobrze poznamy osoby, do których kierujemy swoje produkty lub usługi, możemy liczyć na naprawdę skuteczny marketing. Jak to zrobić? M.in. używając narzędzi do monitoringu internetu, zlecając badania agencji oraz przyglądając się zachowaniu dotychczasowych konsumentów. W przypadku działań na Instagramie trzeba też wziąć poprawkę na to, jakie osoby korzystają z tego serwisu.

Pampers prowadzi komunikację perfekcyjnie dopasowaną do grupy docelowej

Content plan

Znając naszych potencjalnych odbiorców dużo łatwiej przewidzieć, jakie treści będą dla nich interesujące. Po zdefiniowaniu celów publikacji (np. sprzedaż, zaangażowanie czy wizerunek) oraz proporcji między nimi, do każdego trzeba dobrać tematy i formaty (video, grafika, album, stories), wybrać najbardziej efektywne, popularne hashtagi, a wszystko razem przenieść do kalendarza. Dobry content plan powinien uwzględniać m.in. nadchodzące okazje do zakupów, dni mniejszego i większego ruchu na stronie, a także spontaniczne okoliczności do real time marketingu, które mogą pojawić się znienacka. Najlepiej, aby już na tym etapie zdecydować, które posty będą wspierane płatną reklamą i ustalić odpowiednie kwoty.

Tymbark prowadzi konto na Instagramie w sposób przemyślany i spójny

Wysokiej jakości materiały

Jakość materiałów nie kończy się na wysokiej rozdzielczości zdjęcia. W zasadzie od niej się zaczyna. Poza wykonaniem zdjęć za pomocą dobrego sprzętu (lub pobraniem ze sprawdzonej bazy zdjęć) liczy się również cała praca grafika – kadrowanie, poprawa tonacji kolorów, dodanie napisów i innych elementów graficznych oraz dopasowanie finalnej rozdzielczości i formatu, aby w mediach społecznościowych materiał nadal prezentował się perfekcyjnie.

Jakość treści to też ich unikalność, dlatego nie ma mowy o powielaniu schematów lub, o zgrozo, kradnięciu pomysłów.

Konto na Instagramie sieci kawiarni Starbucks to małe arcydzieło

Zaangażowanie i aktywność

Gdy posty zostaną opublikowane zgodnie z obowiązującym content planem, należy poświęcić czas na budowanie zaangażowania użytkowników. Odpisywanie na wiadomości i komentarze to absolutne minimum! Skutecznym sposobem na zdobycie fanów jest aktywność na cudzych profilach, ale pod żadnym pozorem nie może być to bot pozostawiający komentarze w stylu Super!Wchodząc w relację z prawdziwym człowiekiem liczy się autentyczność i personalizacja.

Ikea robi to dobrze

Statystyki i optymalizacja

Magia marketingu internetowego tkwi w tym, że wszystko można zmierzyć i przełożyć na liczby. Prawdziwą sztuką jest jednak ich interpretacja i wykorzystanie w realizacji strategii. Nie warto traktować analityki jak przykrego obowiązku – należy nauczyć się ją wykorzystywać, bo tylko ona pokazuje, co tak naprawdę zdaje egzamin. A dzięki temu lepiej poznamy grupę docelową, przygotujemy lepiej dopasowany content plan i… resztę już znacie.

Jak widać, prowadzenie firmowego profilu na Instagramie to ciągły proces. Jego najważniejszym elementem nie jest jednak żaden z wymienionych wyżej kroków. Jest nim troska o to, aby każdy z tych kroków był realizowany z największą starannością, bo zignorowanie choćby jednego może przesądzić o skuteczności pozostałych.

Menu