SEO

Jak dodać stronę internetową do featured snippets?

Każdy świadomy właściciel strony internetowej dąży do tego, by jego witryna znalazła się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Aby osiągnąć ten cel, Google daje nam trzy opcje: poprawną optymalizację i generowanie ruchu w witrynie, płatne kampanie Google Ads oraz featured snippets, dzięki której nasza strona może błyskawicznie znaleźć się na pierwszej pozycji.

Co to jest featured snippets?

Featured snippet to polecane fragmenty z odpowiedzią, które pojawiają się na samej górze wyszukiwarki Google. Ich celem jest udzielenie jednoznacznej odpowiedzi na zapytanie użytkownika – bezpośrednio na stronie z wynikami wyszukiwania.

Przykładowo, jeśli zapytasz Google „czym jest manetka”, otrzymasz taki wynik:

Featured snippets cechują się oryginalnym formatem, co sprawia, że są jeszcze bardziej widoczne dla użytkownika. Tekst ze strony internetowej umieszczony jest w ramce wraz z opcjonalną grafiką i źródłem w postaci linku do strony.

Zazwyczaj featured snippets pojawiają się na pozycji „0”, czyli nad wszystkimi innymi wynikami wyszukiwarki. Wyjątkiem jest sytuacja, kiedy dana fraza występuje w wynikach Google Ads, wówczas polecany fragment znajduje się nieco niżej.

Co zrobić, aby nasza strona została umieszczona w featured snippets?

Dokładnej odpowiedzi na to pytanie Google nie chce zdradzić, jest to pilnie strzeżona informacja. Jednak dzięki licznym obserwacjom można wysnuć wnioski, które pomogą nam trafić do featured snippets.

Przede wszystkim na naszej stronie powinna znajdować się odpowiedź na pytanie postawione przez użytkownika. Odpowiednie sformułowanie odpowiedzi będzie kluczowe, ponieważ Google w featured snippets wyświetla jedynie 300 znaków. Musimy zadbać o to, by odpowiedź była trafnie zbudowana, a zarazem była krótka i zrozumiała.

Spore znaczenie będzie mieć także dotychczasowa pozycja naszej strony w wyszukiwarce. Google w featured snippets nie umieści witryny słabo zoptymalizowanej i niskiej jakościowo, bądź z jakiegoś innego powodu znajdującej się na dalekich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Google w ten sposób docenia solidnie zoptymalizowane strony i obdarza je zaufaniem, umieszczając je w featured snippets.

Strony, które trafiają do featured snippets, zyskują więcej ruchu nawet od konkurencji rankującej wyżej.

Jak zoptymalizować stronę pod featured snippets?

Roboty Google czerpią informacje do wyników rozszerzonych z kilku pierwszych pozycji w wynikach. Ważne więc, by strona znalazła się na pierwszej stronie wyników. Jak to zrobić? Oto kilka wskazówek:

1. Znajdź frazy w TOP

Przygotuj listę fraz kluczowych, na które Twoja witryna znajduje się aktualnie w TOP10 wyników wyszukiwania. Możesz to sprawdzić np. za pomocą Google Search Console.

2. Poznaj pytania zadawane w Google

Pytania, na które Google wyświetla wyniki rozszerzone zazwyczaj rozpoczynają się od: „jak”, „jaki”, „co”, „kiedy”, „dlaczego”, “ile”, „gdzie” czy „kto”. Wpisz kilka przykładowych zapytań tego typu powiązanych z twoją branżą i sprawdź automatyczne podpowiedzi prezentowane przez Google.

3. Stwórz treści 

Znając pytania, stwórz treści, w których udzielisz trafnej i zwięzłej odpowiedzi. Pamiętaj o odpowiednim formatowaniu, żeby roboty indeksujące zrozumiały, co chcesz przekazać. Stosuj tagi nagłówka, śródtytuły, dziel tekst na akapity.

Podsumowanie

Featured snippets, pomimo że widoczne są już od dłuższego czasu, to wciąż najszybciej ewoluujący element funkcji Google. Już teraz nasze strony możemy zoptymalizować nie tylko pod format paragrafu, ale także: listy, tabele, grafiki/zdjęcia, wideo czy Google news.

Dzięki featured snippets możesz zwiększyć przewagę nad konkurencją i zapewnić stronie znacznie większy ruch. Do snippetów trafiają przeważnie witryny z pierwszej strony w wynikach wyszukiwania, a więc, by móc powalczyć o obecność w wynikach rozszerzonych, zadbaj o odpowiednią optymalizację swojej strony www.

Menu