Social media

Facebook udostępnił kreator UTM w swoim Menedżerze Reklam

Stosowanie parametrów UTM jest jednym z kluczowych elementów skutecznej analizy i optymalizacji kampanii reklamowych na Facebooku. Od teraz parametry UTM można w wygodny sposób dodać w Menedżerze Reklam. Zobacz, jak to zrobić!

Czym są parametry UTM?

UTM, czyli Urchin Tracking Module to specjalne parametry, które „doklejane” są do standardowych linków url. Dzięki nim w narzędziu Google Analytics zobaczymy znacznie bardziej szczegółowe dane na temat ruchu przychodzącego w naszej witrynie. Parametry UTM pozwalają oznaczyć nie tylko źródło i medium ruchu, ale także konkretną kampanię a nawet pojedynczy element reklamowy. Pozwala to na znacznie bardziej precyzyjną analizę skuteczności prowadzonych przez nas kampanii oraz ich skuteczniejszą optymalizację. Więcej o parametrach UTM przeczytasz TUTAJ.

Do tej pory, aby dodać parametry UTM do naszych linków, skorzystać musieliśmy z zewnętrznych narzędzi, takich jak wtyczki do przeglądarki lub builderów udostępnianych m.in. przez Google, a także Facebook. Nie było to nic trudnego, ale wymagało bądź co bądź dodatkowych czynności z naszej strony. Teraz uległo to zmianie. Parametry UTM do naszych linków dodamy bezpośrednio w Menedżerze Reklam podczas tworzenia naszych kampanii!

Jak dodać UTM w Menedżerze Reklam Facebooka?

To banalnie proste. Odnośnik do buildera parametrów UTM znajduje się w Menedżerze Reklam na ekranie tworzenia reklamy w sekcji „Linki”. O tutaj:

Po wklejeniu linka w okno „Adres URL witryny internetowej” wystarczy kliknąć poniższy odnośnik „Zbuduj parametr adresu URL”. Otworzy nam się wówczas okno, w którym wpisać możemy nasze parametry UTM. Później wystarczy kliknąć „Zastosuj” i gotowe!

Jak korzystać z parametrów UTM?

Istnieje zestaw dobrych praktyk używania parametrów UTM. Na pewno należy przestrzegać zasady o stosowaniu małych liter (tak, aby było to w zgodzie ze standardem stosowanym przez Google Analytics) i nie ograniczać się jedynie do stosowania jednego czy dwóch parametrów. Więcej wskazówek znajdziesz w naszym tekście poświęconym tymże parametrom, do którego link podaliśmy wcześniej.

Prowadzenie kampanii na Facebooku stało się odrobinę wygodniejsze

Dla zaawansowanych marketerów prowadzących kampanie Facebook Ads, parametry UTM nie są niczym nowym, niemniej wymagało to stosowania zewnętrznych builderów, co zwyczajnie wydłużało nieco czas przygotowywania kampanii. Obecnie, dzięki builderowi umieszczonemu w sekcji „Linki” w Menedżerze Reklam Facebooka, tagowanie linków stało się po prostu nieco wygodniejsze.

Z kolei mniej zaawansowani reklamodawcy mogą dzięki temu zacząć stosować tagowanie parametrami i cieszyć się dodatkowymi informacjami na temat kampanii zaprezentowanymi w Google Analytics.

Lubimy to!

Write us




    Menu