E-mail marketing

E-mail marketing – przeżytek czy narzędzie przyszłości?

Czym jest e-mail marketing?

E-mail marketing jest jednym z najstarszych narzędzi w rękach marketerów i agencji wykorzystywanych do komunikacji online. Mimo tego, że ma już ponad 20 lat, jego rola nie tylko nie maleje, ale wręcz wciąż rośnie! Z najnowszych raportów wynika, że e-mail marketing jest jednym z najbardziej opłacalnych narzędzi marketingowych. Według DMA, średni zwrot z inwestycji, jaki przynosi wysyłka kampanii mailingowej to 3800%. Oznacza to, że każda wydana złotówka to 38 zł zysku dla firmy.

W świetle jednoznacznych danych opinie na temat współczesnego e-mail marketingu są mocno podzielone… Już wielokrotnie zapowiadano śmierć jednej z najbardziej tradycyjnych form marketingu online, jednak aktualne badania jednoznacznie pokazują, że e-mail marketing ma się dobrze i w dalszym ciągu jest ogromną szansą dla wielu biznesów chcących rozwijać swoją widoczność w internecie.

Badania wskazują, że coraz więcej osób priorytetowo sprawdza swoją skrzynkę mailową – niektórzy użytkownicy nawet do kilkunastu razy dziennie! To potencjał, którego nie można zmarnować. Według portalu branżowego Statista, w samym roku 2018 na całym świecie wysłano i odebrano dziennie ponad 281 miliardów wiadomości i gdyby wierzyć prognozom to liczba ta wzrośnie najprawdopodobniej do 293 miliardów, natomiast w kolejnych 4 latach aż do 350 miliardów.

Co więcej, na całym świecie aktywnie używanych jest 3,9 miliarda adresów mailowych i gdy porównamy to z liczbą aktywnych profili w mediach społecznościowych (3,5 miliarda), zrozumiemy, dlaczego nie powinno się rozmawiać o śmierci e-mail marketingu, a wręcz przeciwnie warto mówić o jego zrównoważonym rozwoju i potencjale, gdyż jest potężną metodą docierania do klientów.

E-mail marketing – jakie branże?

Dobrze zaplanowany mailing może realizować różne cele biznesowe – przy jego użyciu można generować sprzedaż, budować wizerunek marki oraz umacniać relacje z obecnymi klientami. To istotny kanał wspomagający działania sprzedażowe dlatego warto przyjrzeć się szeroko pojętej branży e-commerce w formie B2C, gdyż e-mail marketing uchodzi tu za wyjątkowo skuteczny.

Dzięki odpowiednio skonstruowanym wiadomościom sklep internetowy poinformuje użytkowników o nowych produktach i kodach promocyjnych na wybrane z nich oraz przede wszystkim oszczędzi ich czas spędzony na wyszukiwaniu odpowiedniego produktu. Największy współczynnik otwarć mają autorespondery, a w przypadku e-commerce będą to wszystkie komunikaty związane z transakcjami, wysyłką towaru czy zawierające dodatkowe informacje o zakupionych produktach.

E-mail marketing 2.0

W ostatnich latach zapotrzebowanie na nową jakość w środowisku mailingowym wymusiło konieczność wdrożenia rozwiązań usprawniających zbieranie adresów czy procesu wysyłki. W swoim głównym założeniu nowoczesne funkcje automatyzacyjne odpowiedzialne są za dostarczanie właściwych wiadomości do właściwych osób we właściwym czasie. Rozbudowane algorytmy dają nieocenione możliwości nowoczesnym biznesom, bo skonstruowane są tak, aby minimalizować pracę człowieka.

Nowoczesny e-mail marketing to także sprytna kooperacja wielu kanałów komunikacji i sprzedaży. Jednym z najskuteczniejszych duetów współczesnego marketingu online jest integracja mediów społecznościowych z mailingami.

E-mail marketing a Social Media

Jeszcze kilka lat temu media społecznościowe raczkowały, ale prawie każdy internauta posiadał adres mailowy. W tamtych czasach wiele firm prowadzących kampanie mailowe ograniczało się do korzystania z baz kontaktów zbudowanych dzięki zapisom do formularzy na stronie internetowej lub częściej do zakupu zewnętrznych baz – zwykle losowych i nieaktualnych. Dzisiaj, wielu marketerów coraz częściej wykorzystuje potencjał e-mail marketingu i ogromnej popularności mediów społecznościowych.

Co ciekawe, nadal można spotkać się z przeświadczeniem, że mailing i media społecznościowe znajdują się na przeciwnych krańcach strategii marketingowej,

nic bardziej mylnego, bo obydwie metody mogą ze sobą mocno współpracować i znacząco wpłynąć na poprawę sprzedaży.

Badania mówią, że w ciągu 11 lat obecności Facebooka w Polsce, 16 mln internautów zarejestrowało swoje konta, a 7 na 10 korzysta z portalu codziennie.

Poczta e-mail jednak wygrywa ten ranking, bo ponad 90% korzysta z niej każdego dnia, a duża część z nich korzysta z więcej niż jednej skrzynki, logując się do nich kilka razy dziennie. Ufając danym – wykorzystanie potencjału mediów społecznościowych i email marketingu w modelu zintegrowanym to ogromna szansa na realizację skutecznych kampanii. Poprawnie współpracujące kanały potrafią być zaskakujące w swoich efektach!

W ciągu kilku lat tendencja obecności firm w mediach społecznościowych wzrosła kilkunastokrotnie. Media społecznościowe oprócz widoczności w sieci umożliwiają również realizację celów sprzedażowych. Zakładając, że użytkownicy wchodząc w interakcje z marką w mediach społecznościowych istnieje ogromna będą równie chętnie odbierać również komunikację poprzez mailing.

Serwisy społecznościowe dają przede wszystkim możliwość prezentacji, jakie korzyści przyniesie zapis na newsletter za pomocą prostego formularza subskrypcyjnego. Dzięki takim działaniom – oprócz zaangażowania fanów strony – stwarzamy niepowtarzalną okazję do aktualizacji bazy potencjalnych klientów, które będzie paliwem do realizacji wysyłki.

Dlaczego warto wybrać mailing?

Dzięki swojej powszechności i prostocie obsługi – email jest najbardziej powszechną formą komunikacji w sieci, dlatego prawie 4 miliardy ludzi korzysta z niego na całym świecie.

Statystyki mówią same za siebie – mailing jest w dalszym ciągu jednym z głównych narzędzi w rękach marketerów oraz agencji i nic nie wskazuje, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić.  Prawidłowo wykorzystane platformy mailingowe są potężnym wsparciem dla wielu dynamicznie rozwijających się biznesów w różnorodnych branżach.

Podsumowując…

Przyszłość e-mail marketingu wygląda lepiej niż kiedykolwiek wcześniej, co oznacza, że mocnym przeoczeniem byłoby nie skorzystać z tego kanału marketingowego – nadszedł czas, aby zacząć wysyłać mailingi.

E-mail marketing jest nadal jednym z najlepszych kanałów do komunikowania się z odbiorcami, gdyż pozwala na wyjątkowo szczegółową personalizację i możliwość prezentacji swoich produktów i usług. Natomiast wszystkie funkcje automatyzacyjne i analityczne pozwolą na oszczędność czasu przy śledzeniu analityki czy planowaniu wysyłek.

Nasza agencja specjalizuje się w wysokiej jakości kampaniach mailingowych oparty o bazy posiadane przez klienta. Pomagamy zwiększyć sprzedaż z posiadanych baz poprzez atrakcyjną kreację oraz oferty specjalne. Skontaktuj się z nami, aby porozmawiać na ten temat!

Menu