E-commerce

6 sposobów, które pomogą wypromować e-sklep

6 sposobów, które pomogą wypromować e-sklep

Założenie swojego e-biznesu to jedno. Skuteczne wypromowanie – drugie. Zastanawiasz się, jak to się dzieje, że niektóre sklepy internetowe odnoszą sukces, podczas gdy inne radzą sobie, mówiąc delikatnie, średnio? Istota tkwi w promocji e-sklepu, a tym samym docieraniu do potencjalnego nabywcy. Jak skutecznie wypromować sklep internetowy i przyciągnąć do niego klientów, aby zamówienia spływały jak szalone? W poniższym tekście znajdziesz 6 kluczowych obszarów, które ułatwią start w branży e-commerce i pomogą rozkręcić e-biznes.

1. Social Media

Nie ma wątpliwości – media społecznościowe stanowią jeden z głównych kanałów generowania ruchu dla e-biznesu. Obecność w social mediach daje wiele możliwości promocji, budowania relacji z klientami oraz pozyskania zaufania konsumentów. Miej jednak na uwadze, że nie każdy kanał jest odpowiedni dla każdego. To, co powinieneś zrobić to ustalić który najlepiej odpowiada Twojemu biznesowi i grupie klientów. Facebook, Twitter, Instagram, Tumblr, a może LinkedIn? Przeanalizuj dokładnie czego potrzebuje Twój e-biznes, a z pewnością znajdziesz odpowiedni kanał dla jego promocji. Decydując się na obecność w SM musisz pamiętać o naczelnej zasadzie, jaką jest regularność. Systematyczne publikowanie treści to podstawa, aby przekonać do siebie Klientów. Warto nawiązywać relacje z nabywcami, zachęcać do dzielenia się opiniami i doświadczeniami. Możesz też spróbować zorganizować konkurs lub zainwestować w płatne formy reklam – możliwości są ogromne!

2. E-mail marketing

Planując promocję sklepu internetowego, warto uwzględnić kampanie mailingowe. To prosty, stosunkowo niedrogi i skuteczny sposób, aby dotrzeć do Klienta. Zanim jednak zaczniesz przygotowywać swój pierwszy newsletter, musisz zbudować listę mailingową. Jak zachęcić Klientów do subskrypcji? Zazwyczaj skuteczne jest zaoferowanie jakiegoś drobnego bonusu. Kod rabatowy do sklepu? A może zniżka na pierwsze zakupy? Jakiejkolwiek formy zachęty nie wybierzesz, pamiętaj, że newsletter przede wszystkim powinien opierać się na wartościowym contencie. Jeśli będziesz wysyłać ciekawe mailingi, Klienci będą chcieli je subskrybować i być na bieżąco ze wszystkim co dzieje się w Twoim e-sklepie. W newsletterach warto różnicować treści, wysyłając Klientom np. mailingi poradnikowe powiązane z Twoimi produktami, sprzedażowe, zawierające informacje o rabatach, zniżkach i wyprzedażach oraz update’y informujące o nowych produktach w Twoim sklepie. Nie daj Klientom o sobie zapomnieć, ale rób to nienachalnie i z głową.

3. Content marketing

Marketing treści w promocji e-sklepu jest przedsięwzięciem, które może doprowadzić do budowania długotrwałych i intensywnych relacji z klientem. Content marketing polega na tworzeniu rozmaitych (wysokiej jakości!) treści i rozpowszechnianiu ich w sieci. Jakie to treści? To będzie zależało od Ciebie i profilu Twojego sklepu. Mogą to być artykuły, infografiki, prezentacje, filmiki lub cokolwiek innego zechcesz stworzyć. Dlaczego wysoka jakość treści jest tak ważna? Między innymi dlatego, że jest dla Google czynnikiem rankingowym wpływającym na widoczność strony w wyszukiwarce. Marketing treści wpływa również na SEO i pozycjonowanie stron www, bowiem wykorzystując jego możliwości, dbamy o naturalne linkowanie, które wpływa na pozycje strony w wynikach wyszukiwania. A to przecież najprostsza droga, aby Klient trafił do Twojego sklepu.

4. Google AdWords

Jeśli możesz sobie pozwolić na reklamę Google AdWords, z pewnością uda Ci się tą drogą pozyskać dodatkowych Klientów. Co jest kluczowe przy tego typu działaniach? Z pewnością ustalenie strategii kampanii. W tym może pomóc odpowiedź na kilka kluczowych pytań: jaki charakter ma mieć kampania, jakich produktów ma dotyczyć, co wyróżnia Twoją ofertę na tle konkurencji, jaki jest miesięczny budżet kampanii i jaki musi być minimalny zwrot. Odpowiednio określone założenia kampanii Google AdWords pozwolą stworzyć plan skutecznej promocji oraz przeanalizować (a w następstwie wybrać) frazy kluczowe, oszacować koszt kliknięć i zastanowić się nad doborem form reklamy. Konstrukcja kampanii, dobór słów, miejsc, stawek… możliwości jakie daje Google AdWords są naprawdę bardzo szerokie.

5. Remarketing

Wybierając działania płatne mające na celu promocję e-sklepu, warto wziąć pod uwagę reklamę remarketingową. To prosty i szybki sposób, aby dotrzeć do klientów, którzy odwiedzili stronę sklepu, oglądali poszczególne produkty, a nawet wrzucili je do koszyka, ostatecznie nie dokonując jednak zakupu. Cel ten osiąga się poprzez wyświetlanie specjalnych banerów reklamowych na odwiedzanych przez użytkownika stronach internetowych. Promocja sklepu internetowego z wykorzystaniem remarketingu to szansa na „odzyskanie” wielu klientów, którzy z jakichś przyczyn zrezygnowali z zakupu. To doskonały sposób, aby „przypomnieć” klientowi o swoim sklepie i zawalczyć o niego. Kampanie remarketingowe prowadzić można m.in. dzięki systemom reklamowym Google bądź Facebooka lub też skorzystać z zakupu powierzchni reklamowej w systemie RTB (real-time bidding).

6. Porównywarki cenowe

Jeśli o potencjalnego Klienta chcesz powalczyć atrakcyjną ceną, świetnym sposobem promocji e-sklepu mogą okazać się porównywarki cenowe. To całkiem dobre źródło ruchu dla sklepu! Co więcej, porównywarki są jednym z głównych źródeł konwersji w sklepach internetowych. Oferta produktowa sklepu internetowego zazwyczaj zawiera takie elementy jak: nazwa produktu, cena, opis, zdjęcie, informacje o możliwościach przesyłki czy o stanach magazynowych, ale warto mieć na uwadze, że im więcej istotnych danych dotyczących produktu, tym większa atrakcyjność e-sklepu, a tym samym większa konwersja. Wybierając porównywarkę warto przeanalizować możliwości, jakie daje. Im ciekawsze funkcjonalności, tym większa szansa, że pozytywnie wpłyną one na proces decyzyjny Klienta. Np. dla branży fashion szczególnie popularną odmianą „porównywarek” cenowych są tzw. platformy marketplace, które przyciągają użytkowników za pomocą samodzielnie prowadzonych kampanii reklamowych, prezentują ofertę danego sklepu i przekierowują swoich użytkowników do miejsca docelowego, czyli Twojej witryny.

Write us




    Menu