Social media

5 wskazówek jak promować restaurację na Instagramie

W listopadzie 2017 roku liczba użytkowników Instagrama w Polsce wyniosła 5 100 000 osób. Ten popularny serwis społecznościowy ze swoim naciskiem na ekspozycję zdjęć i umożliwianie opowiadania historii za pomocą krótkich filmów stanowi wymarzoną platformę do promocji restauracji i kawiarni! Oto 5 użytecznych wskazówek, które pomogą Ci skutecznie wypromować lokal na Instagramie.

1. Dokładnie uzupełnij profil

Zaczynamy od podstaw, które jednak, ze względu na ich oczywistość, łatwo zaniedbać lub pominąć. Uzupełniając profil swojej restauracji na Instagramie pamiętaj, aby podać dane ułatwiające klientom odnalezienie Twojego lokalu a także szybkie dotarcie do dodatkowych informacji, takich jak np. menu.

Wykorzystaj pola informacyjne

W zakładce „Edytuj profil” odnajdziesz pola, w których wpisać możesz nazwę restauracji, nazwę skróconą (nazwę użytkownika), podać adres strony internetowej oraz uzupełnić życiorys. Zwróć uwagę, że pełna nazwa nie musi być taka sama, jak nazwa użytkownika. Nazwa użytkownika powinna być możliwie jak najkrótsza, ale jednocześnie możliwie jak najbardziej zbliżona do pełnej nazwy restauracji, tak aby goście mogli łatwo oznaczyć Twój lokal na swoich zdjęciach.

UWAGA:  pole umożliwiające podanie linka do strony jest jedynym w obrębie profilu klikalnym elementem przekierowującym poza Instagram. Wykorzystaj je do zaprezentowania swojej strony internetowej lub też, jeżeli nie masz strony www, do pokazania użytkownikom Instagrama Waszego menu – w tym celu karta dań musi być osadzona na serwerze, np. na prostej stronie typu one page, blogu lub w innym serwisie społecznościowym (np. na Facebooku).

Połącz profil na Instagramie z profilem na Facebooku

Jeżeli masz stronę firmową na Facebooku, możesz w łatwy sposób połączyć go z kontem firmowym na Instagramie. Dzięki temu profil Twojej restauracji zostanie wzbogacony o dodatkowe sekcje, takie jak „Zadzwoń”, „Wyślij e-mail” oraz „Jak dojechać”. To niezwykle funkcjonalne elementy, za pomocą których użytkownicy odwiedzający Was na Instagramie w szybki sposób będą mogli skontaktować się z Wami za pomocą telefonu lub też sprawdzić, jak do Was dojechać. Dodatkowo, w przypadku lokalizacji, użytkownicy Instagrama dodając zdjęcie do swojego profilu będą mogli oznaczyć Wasz lokal, dzięki czemu ich przyjaciele i inne osoby obserwujące widzieć będą nazwę Waszej restauracji, a po kliknięciu w nią, zobaczą także adres i WSZYSTKIE zdjęcia wykonane u Was przez Waszych gości. Tym samym KONIECZNIE zadbaj o to, by połączyć Waszego Instagrama z Facebookiem i uzupełnić wszystkie niezbędne informacje!

2. Dbaj o jakość zdjęć

Instagram w swoim pierwotnym założeniu powstał jako aplikacja dedykowana amatorom klimatycznych, atrakcyjnych zdjęć. Dziś, pomimo niezwykle dynamicznego rozwoju i wprowadzenia dodatkowych funkcji, Instagram wciąż pozostaje miejscem do dzielenia się pięknymi fotografiami z milionami odbiorców w Polsce i na świecie. Dlatego niezwykle istotne jest, by Twoje zdjęcia były możliwie jak najciekawsze i jak najlepszej jakości, dzięki czemu nie tylko ładnie zaprezentujesz dania z Waszej karty, ale również zbudujesz atrakcyjny wizerunek marki i zwiększysz zasięg dotarcia do odbiorców, a tym samym potencjalnych klientów. Jak to zrobić nie mając artystycznych umiejętności lub środków na zatrudnienie profesjonalnego fotografa?

Wykorzystaj swój smartfon

Nowoczesne smartfony to prawdziwe cuda techniki, które wyposażone są w coraz lepsze aparaty fotograficzne. Telefony średniej i wysokiej klasy zapewniają jakość zdjęć zupełnie wystarczającą na potrzeby restauracji bądź kawiarni. Wybierając sprzęt służbowy pamiętaj o tym i zainwestuj w smartfon z dobrym aparatem!

Używaj aplikacji fotograficznych

Chcąc wykonać dobrej jakości zdjęcie swoim smartfonem, nie używaj do tego bezpośrednio Instagrama. Rób zdjęcia za pomocą natywnej aplikacji aparatu znajdującej się w oprogramowaniu Twojego telefonu bądź pobierz którąś z licznych, doskonałych aplikacji foto dostępnych w Google Play lub App Store.

Wykorzystaj aplikacje do obróbki zdjęć

Chociaż to Wasze dania, desery czy kawa mają skupiać uwagę odbiorców, warto zadbać, by prezentujące Wasze kulinarne arcydzieła fotografie miały odpowiedni klimat i pasowały do wizerunku marki. Aby uatrakcyjnić zdjęcia, użyj takich aplikacji, jak np. Snapseed, VSCO, Priime, Gifit lub Boomerang, aby nałożyć na fotografie klimatyczne filtry bądź wykonać krótką animację lub wideo.

3. Pokazuj nie tylko jedzenie

Niech Wasz profil na Instagramie będzie swego rodzaju wciągającą opowieścią o życiu restauracji. Pokazuj nie tylko dania główne czy desery, ale także prezentuj nowe pozycje w menu, przedstaw swój personel, dokumentuj wydarzenia odbywające się w Waszym lokalu – mówiąc krótko, pokaż, że Wasza restauracja czy kawiarnia to miejsce, które zdecydowanie należy odwiedzać!

Instagramowy feed restauracji Dancing Anchor to prawdziwa uczta dla oka. Zainspiruj się!

4. Zachęcaj gości do publikowania zdjęć na swoich profilach

Mamy dla Ciebie dobrą wiadomość – ludzie uwielbiają robić zdjęcia jedzenia i chętnie dzielą się nimi na Instagramie. Dzięki temu, o ile Twój lokal jest schludny, a potrawy atrakcyjnie podane, istnieje ogromna szansa na to, że goście sami zrobią i opublikują zdjęcia, a jeżeli będą także zadowoleni z obsługi, oznaczą Was i chętnie polecą znajomym. Niemniej, aby zwiększyć prawdopodobieństwo, że tak się stanie, możesz dodatkowo zachęcać gości do tego, by dzielili się swoimi wrażeniami z wizyty u Was na swoich profilach na Instagramie. Rozważ stworzenie specjalnej zabawy, która nagradzać będzie autorów np. najatrakcyjniejszego zdjęcia miesiąca wybranego spośród zdjęć z Twojej restauracji, stwórz galerię najciekawszych zdjęć, np. w postaci wydrukowanych fotografii wyeksponowanych w lokalu na tablicy, dopilnuj, aby klienci mieli świadomość, że Twoja restauracja ma profil na Instagramie – w menu lub np. przy kasie umieść nazwę użytkownika, pod którą goście znajdą Wasz profil. Możliwości jest wiele!

5. Używaj hashtagów

Hashtagi to specjalne #znaczniki służące kategoryzowaniu określonych treści. W przypadku Instagrama hashtagi grupują wszystkie zdjęcia oznaczone danym tagiem. Istnieje wiele niezwykle popularnych hashtagów, które są wymarzone dla restauracji kawiarni. Dodając kolejne zdjęcia na Instagram, zadbaj o to, by w podpisie znalazł się nie tylko krótki tekst, ale także odpowiednie hashtagi. Pamiętaj tylko, aby nie przekroczyć liczby 30 hashtagów, gdyż dodanie większej liczby spowoduje opublikowanie zdjęcia bez jakiegokolwiek opisu. Limit hashtagów można ominąć, dodając później kolejne znaczniki w komentarzu pod opublikowanym zdjęciem.

Hashtagi popularne wśród miłośników jedzenia:

#food
#foodie
#foodporn
#foodgasm
#nom
#omnomnom
#hungry
#yum
#yummy
#dinner/#lunch/#breakfast
#eat/#eating
#tasty
#delicious

Popularne są także polskie słowa, takie jak

#sniadanko
#sniadanie
#jedzonko
#jedzenie
#mniam
#kolacja
#smacznego

Życzymy powodzenia

Instagram jest fenomenalną platformą do szybkiego i niezwykle taniego promowania restauracji bądź kawiarni. Skorzystaj z naszych wskazówek aby prowadzić swoją komunikację w serwisie Instagram w sposób spójny i profesjonalny. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i pozyskasz mnóstwo nowych gości. Trzymamy kciuki!

Menu